Wednesday, June 1, 2016

Fabric Shopping - Inspiration for Summer Fashion Sewing

When I went fabric shopping for curtains for our new home, I couldn't quite resist getting a few quite a lot of pieces of fabric for fashion sewing as well. I have to confess that I'm rather helpless when a piece of fabric jumps at me, practically screaming that it wants to become my next favorite sweater/blouse/skirt/dress. For some of the fabric I have very clear plans, for others it's more like vague ideas - in any case, here's some inspiration.

Als ich unterwegs war um Stoffe für die Vorhänge in unserem neuen Zuhause einzukaufen, konnte ich auch nicht wiederstehen ein paar viele Stöffchen für Kleidungsstücke mitzunehmen. Ich muss zugeben dass ich ziemlich hilflos bin wenn ein Stück Stoff mich quasi anspringt und mir zuflüstert dass es mein nächster Lieblingspulli/-bluse/-rock/-kleid werden will. Für einige Stoffe habe ich schon sehr konkrete Ideen, bei anderen mehr vage Vorstellungen - hier gibts auf jeden Fall ein bisschen Inspiration.







First, a light, open knit. This is one of the fabrics where I can see very clearly what it's going to be: a boat neck sweater, with slits at the side seams. Shorter in the front, slightly longer in the back.

Als erstes ein leichter, loser Strickstoff. Das ist einer der Stoffe, bei denen ich schon genau vor mir sehe was draus werden soll: ein Pulli mit U-Boot-Ausschnitt und Schlitzen an den Seitennähten, vorne etwas kürzer, hinten etwas länger.



Next is a sheer, striped woven, ideal for a sleeveless blouse, possibly with a bow, or tied at the waist.

Als nächstes ein dünner, gestreifter Webstoff, aus dem eine ärmellose Bluse werden soll, eventuell mit einer Schleife, oder zum Binden.




This beautiful chevron print is going to become a skirt, or maybe a Missoni-style dress.

Dieser tolle Zickzack-Druck wird vielleicht ein Rock oder Kleid im Missoni-Stil.





This striped sweater knit is probably my favorite find, although it might be more of an autumn/winter fabric than for summer. It's probably gonna become a short sweatshirt dress, which should be wearable in summer, too.

Der gestreifte Sweatstoff ist mein Lieblings-Fundstück. Eigentlich ist das je eher ein Herbst/Winter-Stoff, aber als kurzes Sweat-Kleidkann ich mir auch gut ein daraus genähtes Sommerkleid vorstellen.

So, you can see that - in case I find time for it - there will be quite a bit of sewing going on this summer!

Ihr seht also dass sich hier - falls ich Zeit dazu finde - nähtechnisch ganz schön viel tun wird!

See you soon & bis bald,
B

0 Kommentare:

Post a Comment